Procedura zgłoszenia do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie zakończona

Procedura zgłoszenia do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie zakończona

Realizacja komponentu infrastrukturalnego projektu została zakończona i procedura stosownego zgłoszenia do Wojewódzkiego  Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie spełniona .

Roboty budowlane na odcinku drogi wojewódzkiej nr 812 Korolówka – Włodawa  realizowane w ramach projektu, zostały zakończone 10 lipca 2020 a odbiór ostateczny (przekazanie drogi
do utrzymania) nastąpiło 18 sierpnia 2020.

Zakres robót obejmował:

  • rozbudowę drogi do przekroju drogi jednojezdniowej, dwupasowej o szerokości 7,0 (2×3,5m), pobocza  1,5 m), z wykorzystaniem istniejącej nawierzchni z płyt betonowych
    po rozkruszeniu metodą tzw. rubblizingu;
  • przebudowę ośmiu (8) skrzyżowań zwykłych (8) i jednego (1) ronda;
  • budowę i przebudowę dwóch (2) przepustów drogowych;
  • budowę ośmiu (8) zatok autobusowych;
  • budowę ścieżki rowerowej z dopuszczonym ruchem pieszym poza terenem zabudowanym (3 383 m),
  • budowę ścieżki rowerowej na terenie zabudowanym (1 586 m),
  • przebudowę i budowę chodników ( 743 m ),
  • budowę i przebudowę zjazdów,
  • poprawę odwodnienia drogi poprzez budowę rowów krytych oraz budowę obustronnych rowów odwadniających;
  • przebudowę kolidujących elementów infrastruktury technicznej (przebudowa miejsc kolizji
    z istn. siecią elektroenergetyczną, wymianę słupów napowietrznej linii nN, zabezpieczenie sieci CO, przebudowę sieci wodociągowej);
  • przebudowę istniejącego oraz budowę nowego oświetlenia ulicznego na terenach zabudowanych

 

Parametry wykonanych obiektów

  • Klasa drogi GP (główna ruchu przyśpieszonego),
  • Szerokość jezdni – 7,0 m,
  • Kategoria ruchu: KR4,
  • Obciążenie nawierzchni: 115 kN,
  • Szerokość pasa ruchu: 3,5 m,
  • Szerokość wydzielonego pasa do skrętu w lewo: 3,5 m,
  • Szerokość ścieżki rowerowej: 2,0-2,5 m,
  • Szerokość ciągu pieszo-rowerowego: 3,0-3,5 m,
  • Szerokość chodników zlokalizowanych przy jezdni: 2,0 m,
  • Szerokość chodników odseparowanych od jezdni: 1,5 m,
  • Szerokość zatok autobusowych: 3,0 m.

 

Łączna długość rozbudowanego odcinka drogi wynosi ok.  4983 m.

dav
dav
dav
dav
sdr